De gevolgen van de pandemie voor transportbedrijven

De COVID-19-pandemie veroorzaakte een hele reeks sociale, economische en milieuveranderingen. Pandemieën creëren een ongekende vraag naar transportbedrijven. Overheden, gezondheidsinstellingen en bedrijven moeten allemaal mensen en voorraden verplaatsen om besmettingsrisico’s te vermijden.

De hele covid-situatie heeft ons laten zien hoe kwetsbaar wij als samenleving zijn.

Risicobeheer van vervoersondernemingen

Transportbedrijven zijn een van de bedrijfstakken die het meest zijn blootgesteld aan het risico van een pandemie, vooral transport vanuit Duitsland.

Transportbedrijven moeten in staat zijn de gevolgen van een pandemie voor hun bedrijf te beheren, en wel door te begrijpen welke routes zij zouden moeten wijzigen om risicogebieden te vermijden. De risico’s moeten ook worden begrepen door te kijken hoe zij de vraag van de klanten of de bevoorradingsketens zouden beïnvloeden, en hoe zij public relations-problemen zouden kunnen veroorzaken.

Hoe kunnen bedrijven efficiënte wagenparken runnen in deze dringende tijden? Wat zijn de praktische stappen om voor de gezondheid van je chauffeurs te zorgen met transport vanuit Duitsland?

Voorbereid voor de volgende

Bedrijven, van welke aard dan ook, moeten op alle eventualiteiten voorbereid zijn. Wagenparken hebben de dubbele verantwoordelijkheid van het runnen van een bedrijf en een efficiënte werking van de vloot. Met vasthoudendheid en intelligente hulpmiddelen kunnen transportbedrijven elke noodsituatie te boven komen, en in feite de stilstandtijd gebruiken om zich voor te bereiden op de uptime.

Als bedrijf moet je misschien risico beperken door tijdens een uitbraak bepaalde routes te schrappen (transport vanuit Duitsland), vervoersknooppunten te verplaatsen, brandstofreserves aan te leggen, noodplannen voor onderbrekingen van de dienstverlening uit te voeren en de rampenplannen voor onderbrekingen van de dienstverlening te herzien. Het doel is niet zozeer om geld te besparen, maar meer om ervoor te zorgen dat je activiteiten niet worden beïnvloed.

Minder vraag naar cargo

De bevoegde gezondheidsautoriteiten van elk land vermijden het risico van verspreiding van COVID-19, waardoor de in- en uitvoer van producten en goederen tussen landen is teruggelopen, vooral transport vanuit Duitsland.

Diverse goederen die vroeger handig op een schip of een ander zeewaardig voertuig werden vervoerd, moeten een vaste standaard van regels en procedures volgen, waardoor de vraag naar zulke ladingen beperkt is gebleven. De vertraging in dit vervoer door de extra complicaties van quarantaineperiodes heeft de vraag naar dergelijke vrachten verder doen dalen.

Bederfelijke goederen kunnen niet vervoerd worden vanwege de wachttijd van 14 dagen of de wachttijd die de bevoegde autoriteiten in elk land voorschrijven.

Gevolgen in andere branches

De Covid-19-pandemie heeft ernstige gevolgen gehad voor de toeristische industrie, de oliebranche, de voedingsmiddelenindustrie, de gezondheidszorg, en de vervoersbranche.

Tijdens de pandemie van het Coronavirus verschoof transport vanuit Duitsland van passagiers naar het spelen van een essentiële kernrol om ervoor te zorgen dat vracht en belangrijke werknemers zich kunnen blijven verplaatsen, wat leidt tot een plotselinge verschuiving in de inkomsten voor vervoer om de operaties gaande te houden en onverwachte financiële tekorten te ondervinden.

Conclusie

Regeringen, gezondheidsinstellingen en bedrijven moeten allemaal mensen en voorraden verplaatsen om besmettingsrisico’s te vermijden. De COVID-19 verandert de manier waarop we reageren, en hopelijk halen we er als samenleving nog wat positiefs aan over, om het in de toekomst beter te doen met transport vanuit Duitsland!

Zeen is a next generation WordPress theme. It’s powerful, beautifully designed and comes with everything you need to engage your visitors and increase conversions.

Top Reviews

Ook interessant
Bescherm jij je matras wel optimaal? 3 tips waardoor je matras veel langer meegaat